بازدید: 999 بازدید
معرفی هیوندای سانتافه 2017

معرفی هیوندای سانتافه 2017

یک هیوندای واقعاً بزرگ که به‌ رغم نام دهان پُرکُنَش، از نظر سطح عملکرد بسیار جذاب است. هیوندای سانتافه 2017 همان چیزی است که بیشتر دوستداران ماشین‌های شاسی‌بلند دوست دارند آن را داشته باشند. موقعیت رانندگی بالا، عملکرد فوق‌العاده، هندلیگ عالی و طراحی جذاب به همراه آپشن‌های جذاب، این خودرو را علی‌رغم بالا بودن قیمت سانتافه، در میان همه رقبای خود در بازار به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

تصویر ذهنی ما از شنیدن نام سانتافه، نشان از خودرویی لوکس، قوی و جذاب دارد که به نوعی می‌تواند تلاش هیوندای برای خلق بهترین ماشین شاسی‌بلند خود را نمایان کند. اما آنچه اغلب مورد پرسش خریداران قرار می‌گیرد، امکانات رفاهی یا همان آپشن‌های هیوندای سانتافه 2017 است. با ما همراه باشید.

معرفی هیوندای سانتافه 2017

 

کنترل کروز (Cruise control)

کنترل کروز، یکی از آپشن‌‌های ارزشمند سانتافه است. بدون کروز کنترل، مسافرت‌های طولانی در جاده‌ها برای راننده خسته‌کننده خواهد بود. سیستم کنترل کروز با تنظیم موقعیت دریچه گاز، سرعت اتومبیل را به همان روشی که انجام می‌دهید کنترل می‌کند. اما این سیستم دریچه گاز را به جای فشار دادن پدال، توسط کابل متصل به یک محرک فعال می‌کند. شیر دریچه گاز با محدود کردن میزان هوای موتور، قدرت و سرعت موتور را کنترل می‌کند.

یک سیستم کنترل کروز خوب بدون تغییر بیش از حد سرعت مورد نظر، به خودرو شتاب می‌بخشد و سپس بدون توجه به وزن اتومبیل، سرعت آن را با کمی انحراف حفظ می‌کند. به ‌طور کلی، کنترل سرعت خودرو یک کاربرد کلاسیک از تئوری سیستم کروز است.

کنترل پایداری الکترونیکی (Electronic Stability Control) یا به اختصار ESC

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به رانندگان کمک می‌کند با کاهش خطر لغزندگی یا از دست دادن بیش از حد کنترل فرمان، از تصادفات جلوگیری کنند. کنترل پایداری در تعویض مسیرهای ناگهانی و در هنگام پیچ ها مانع از دست رفتن کنترل خودرو می شود. این آپشن از فنآوری کنترل شده کامپیوتر (سنسورهای هوشمند) استفاده می‌کند تا ترمزهای خودرو را به صورت تکی یا بیشتر به کار ببرد و کمک کند با خیال راحت و بدون خطر، اتومبیل در مسیر درست قرار بگیرد. در برخی از کمپانی ها با نام های ESP و ASC نیز شناخته می شود.

معرفی هیوندای سانتافه 2017

ستیار ترمز اضطراری (Emergency Braking Assist)

از آپشن‌های هیوندای سانتافه 2017 می‌توان به کمک ترمز اضطراری (EBA) اشاره کرد که هدف آن کمک به راننده برای توقف سریع وسیله نقلیه خود است. درواقع، این ثانیه‌های حساس – معمولاً کسری از ثانیه – می‌تواند به معنای تفاوت بین تصادف و تماس نزدیک باشد. همان‌طور که پای شما به طور غریزی بر روی پدال ترمز می‌رود، یک سنسور بلافاصله از روی سرعت و فشار پای شما برروی پدال می‌داند که یک مورد اورژانشی به ‌وجود آمده است. در کسری از ثانیه، سیستم کمک ترمز به ترمزها سیگنال می‌دهد تا حداکثر قدرت بستن را به کالیپرهای ترمز هدایت کند. پدال هنگام ورود به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، به صورت هماهنگ با ترمز کار می‌کند.

سیستم آلارم ضدسرقت از راه دور (Remote Anti-Theft Alarm System)

سیستم‌ دزدگیر از راه دور دارای سه مؤلفه اساسی به نام‌های ماشه، سوئیچ‌های کنترل ماشه و زنگ هشدار است که در هیوندای سانتافه تعبیه ‌شده‌است. یک سیستم آلارم ضدسرقت از راه دور  تمام نقاط ورودی یک وسیله نقلیه را پوشش می‌دهد تا هر گونه تلاش برای نفوذ را هشدار بدهد. بدون شک آلارم از اجزای مهم سیستم ضد سرقت ریموت است که برای روشن کردن زنگ هشدار استفاده می‌شود.

سیستم کنترل فشار تایر (Tire Pressure Monitoring System)

یکی دیگر از آپشن‌های هیوندای سانتافه 2017، سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) است. این قابلیت به طور معمول به سنسورهای سرعت چرخ که سیستم ترمز ضدقفل از آن استفاده می‌کند متصل است. این سنسورها میزان چرخش هر چرخ را اندازه‌گیری می‌کنند و می‌توانند توسط سیستم‌های رایانه‌ای درون صفحه برای مقایسه با یکدیگر و سایر داده‌های عملکردی وسیله نقلیه مانند سرعت، استفاده شوند. بر اساس میزان چرخش هر تایر، کامپیوتر می‌تواند اندازه نسبی فشار لاستیک‌ها را آنالیز و سیگنال مربوطه را از طریق چراغ نمایشگر به کاربر ارسال کند.

مطالعه بیشتر